منتديات شباب اليوم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات شباب اليوم

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الخوف .............عيب ولاه ميزة

سارة
spider
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
spider
عضو ماسى
عضو ماسى
spider

الخوف .............عيب ولاه ميزة Empty
مُساهمةموضوع: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالإثنين أغسطس 11, 2008 11:47 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الخوف ........كلمة بسيطة بتعبر عن اللي جوانا في موقف معين
بس في ناس بتعتبر الخوف ضعف وعيب
وناس بتعتبره قوة وميزة
وناس بتقول انا مابخفش من حاجة
وناس تانية تقول هو في حد في الدنيا مابيخفش من حاجة
عايزة ارائكم انتوا مع الخوف ولاه ضده ؟
وهو ضعف ولاه قوة وليه؟
واذا كنت خايف هتعترف بسهولة ولاه لا ؟
والمفروض ان الانسان يخا ف ولاه لا؟

عدل سابقا من قبل spider في الثلاثاء نوفمبر 04, 2008 7:40 am عدل 1 مرات
سارة
عضو مميز
عضو مميز
سارة

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالجمعة أغسطس 15, 2008 7:59 am

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

طبعا لازم الانسان يخاف لو مخفش ميبقاش انسان اصلا يبقى حاجة تانية زى فى مثل بيقول من خاف سلم ولا اية ؟؟؟؟؟
موضوعاتك رائعة سبيدر بارك الله فيكى
spider
عضو ماسى
عضو ماسى
spider

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالأحد أغسطس 31, 2008 12:03 pm

شكرا ليكي ياسارة والله انتي اللي مشاركاتك رائعة ودايما كده رودوك بتشجعني على اني اكتب مواضيع تانية وصح لازم الانسان يخاف بس في ناس بيقولوا انهم مابيخافوش من حاجة بس انا عارفه انهم غلطنين عشان مفيش حد مابيخفش من حاجة وياريت ماتحرمنيش من رودوك الحلوة ده دايما
دينا
عضو فضى
عضو فضى
دينا

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالأحد أغسطس 31, 2008 7:14 pm

السلام عليكم

والله موضوع جميل واكيد الاسان اولا يجب ان يخاف من الله ولاكن فى انواع من الخوف غير مستحبة وتكون نابعة عن شعور الانسان بالضعف

spider
عضو ماسى
عضو ماسى
spider

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالإثنين سبتمبر 08, 2008 8:57 am

اهلا بيكي يادينا وفينك من زمان والله ليكي وحشة وعايزه اشوفك تاني وشكرا لمرورك اكيد طبعا لازم الانسان يخاف من ربنا اول حاجة وانا معاكي كمان في ان في بعض انواع الخوف بيكون ضعف بس مش كله

مدير عام المنتدى
مدير عام
مدير عام
مدير عام المنتدى

ذكر
الدولة - المحافظة : مصر - الاسماعيلية
اللقب فى شباب اليوم : مدير عام المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالجمعة أكتوبر 03, 2008 5:03 pm

الخوف موضوع جميل كلنا لازم نخاف بسمش لازم نخاف من الخوف ومش لازم نخاف من كل

حاجة والا هنبقى عبيد للخوف وهو الى بيتحكم فينا انا عارف ان الخوف غريزة انسانية

بس احنا برضو الى ممكن نتحكم فيها مش نخليها هى الى تتحكم فينا

https://shbab2day.yoo7.com
spidar
عضو فعال
عضو فعال
spidar

ذكر
الدولة - المحافظة : الاسماعيليه
اللقب فى شباب اليوم : spidar

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالأحد أكتوبر 19, 2008 6:27 pm

ياريت يا جماعه اللى يكتب موضوع ياخد باله ويكتب الكلمات صح اعتقد ان احنا كبرنا على الاخطاء دى الا اذا كانت دى اخر قدرات كاتب الموضوع ففى هذه الحاله ممكن ان نلتمس له العزر ولاه ايه
spider
عضو ماسى
عضو ماسى
spider

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالثلاثاء نوفمبر 04, 2008 7:44 am

والله ياخ يالللي كاتب اسمك زي اسمي مع اختلاف حرف الموضوع عن الخوف وليس عن الاخطاء الاملائيه وبعدين الناس كلها عبرت عن رايها وفهموا انا عايزة اقول ايه ومحدش علق الا حضرتك ليه ماعرفش وبعدين لما كنت بكتب الموضوع ده كان لون المنتدى متغير ومكنتش شايفة اللي بكتبه عشان كده كتبت بعض الحروف غلط وعدت مع الناس كلها الا حضرتك وياريت ماتغلطتش في حد وخصوصا لما تكون مش عرفه
spider
عضو ماسى
عضو ماسى
spider

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالثلاثاء نوفمبر 04, 2008 7:49 am

اهلا بمدير عام المنتدى ومنور القسم انا معاك ان احنا لازم نتحكم في الخوف والاه هيتحكم فينا هو ولازم نسيطر على نفسنا ومانخفش من كل حاجة وشكرا لمرورك الكريم وعايزة اشوفك معنا على طول
spidar
عضو فعال
عضو فعال
spidar

ذكر
الدولة - المحافظة : الاسماعيليه
اللقب فى شباب اليوم : spidar

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالأربعاء نوفمبر 12, 2008 12:32 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
احب اقول للاخت اللى اسمها زى اسمى مع اختلاف حرف انتى بتقولى انا كاتب اسمى زى اسمك تفتكرى انا هكتب اسمى زى اسمك ليه يعنى هى جت كده وبعدين انا عارف ان الموضوع عن الخوف ده ما يمنعش ان انتقد الاخطاء الكتير اللى فى الموضوع وبعدين الناس اللى فهموا انتى كاتبه ايه هو انتى كاتبه الموضوع ليهم بس ممكن يكون ناس كتير دخلت بس لما لقت الكلام مش مفهوم فماقدرتش تعبر عن رايهم
طيب لما لون المنتدى كان متغير كانت الحروف اللى على الكيبورد بتاعت حضرتك هى كمان لونها متغير
وبعدين ليه حضرتك بتقولى ان انا غلطت فيك انا قولت اى حاجه غلط ولا قولت اى كلام ماحصلش وبعدين مش لازم اعرفك علشان اغلط فيكى وياريت تتقبلى اى انتقاد
ومش لازم اكون زى الاخت ساره اسقف وبس علشان ابقى عضو مقبول
rose
عضو ذهبى
عضو ذهبى
rose

مُساهمةموضوع: رد: الخوف .............عيب ولاه ميزة   الخوف .............عيب ولاه ميزة Emptyالجمعة نوفمبر 14, 2008 9:17 am

ياحضرة الاعضاء هو انتوا هتتخنقوا ليه كده بس وبعدين يااستاذ حضرتك غلطان عشان مش شرط الواحد يبص على كل حرف بيكتبه وخصوصا لما يكون مستعجل عشان بيكتب في اكتر من موضوع او مثلا ليه وقت محدد في العقدة على الكمبيوتر وبعدين محدش قال لحضرتك انك ماتقولش رايك بس ياريت يكون باحترام للشخص اللي بتنتقضه ومش معقول يعني ان حضرتك عمرك ماغلط ولاه كتبت بسرعة حرف مكان حرف وبعدين الكلام اللي كان متلخبط ماضيعش الموضوع ولاه حاجة لان المهم مضمون الموضوع وكمان حضرتك سبت الموضوع ومعبرتش عن رايك في الموضوع وقلبته لموضوع انتقاد واخطاء املائية ياريت مش كل واحد فينا يقف للتاني على الواحدة وكمان ياريت نكون كلنا اسرة واحدة
وبالنسبة للخوف فلازم اي انسان يحس بالخوف والا يكون انسان مريض وناقصه حاجة ده رائي

الخوف .............عيب ولاه ميزة
صفحة 1 من اصل 1